Albert-Einstein

Als meisje wist ik niet hoe snel Ureterp te verlaten. En in mijn hoofd had ik dat allang gedaan toen ik als 19 jarige naar Groningen vertrok om aan de kunstacademie te studeren.

Alhoewel het landschap en de omgeving van Ureterp veilig en vertrouwd waren, voelde ik meer ademruimte buiten de stam. Bovendien had ik honger naar ervaringen en deze honger moest gestild.

Het realiseren van veranderingen die blijvend zijn, is voor veel mensen een moeizaam proces. Vol energie en met nieuw verworven inzichten kom je terug van een ‘reis’, training of ont-moeting. Je hebt gezien en soms op een diep niveau ervaren hoe het anders kan en wat goed voor je is.

Of je groeit met een sprongetje toe naar een nieuwe staat van zijn waardoor je je 'ineens' en nog wat onwennig buiten je comfortzone beweegt.

Er wordt veel gesproken over de 'belichaming van het goddelijk vrouwelijke' en een 'ontwaakte vrouw’ zijn. Maar de realiteit is dat we geen sterke container voor de kracht van het Goddelijk Vrouwelijke kunnen zijn als we niet eerst de ruimtes in onszelf hebben onderzocht waar we ons verbannen en in ballingschap van het vrouwelijke hebben gevoeld.

Bethany Webster legt ons uit waarom het cruciaal is voor vrouwen om de relatie met hun moeders te onderzoeken en de moederwond te helen.

In de workshop 'Helen van de Moederwond' biedt zij ons een veilige ruimte om dit te onderzoeken en na te gaan hoe de moederwond kan worden getransformeerd van een bron van pijn in een bron van wijsheid.

Skelettenvrouw is een jachtverhaal over de liefde. In verhalen uit het noorden is liefde geen romantische rendez-vous van twee geliefden.

Verhalen uit de poolstreken beschrijven liefde als een verbinding van twee wezens die door hun gezamelijke kracht elkaar of een van beiden in staat stellen in contact te treden met de wereld van de ziel en deel te hebben aan het lot, als in een dans met leven en dood.